Buzău County Museum website

Expoziție de gravură Theodor Aman

communique

Expoziție de gravură Theodor Aman

 

Buzau County Museum, an institution of culture, research and art, which operates under the authority Buzau County Council, cu sediul în str. Aleea Castanilor, nr. 1, mun. Buzău, anunță deschiderea expoziției temporare de gravură Theodor Aman, eveniment prilejuit de Ziua Națională a României.

Proiectul expozițional reunește 26 de lucrări de grafică, din patrimoniul Muzeului Județean Buzău, ce constituie un tiraj postum, realizat de Alexandru Moscu, în tehnica acvaforte, însușită de Theodor Aman la Paris, în timpul anilor de studii. Pentru performanțele de excepție în această tehnică, este ales membru al Societății Aquafortiștilor de la Paris în 1875.

Theodor Aman (1831 – 1891) a fost pictor, grafician, pedagog și academician, întemeietor al învățământului artistic academic românesc pe care l-a condus timp de aproape trei decenii. În 1864, când  înființa Școala de Belle-Arte din București, în Sud-Estul Europei mai exista doar o singură instituție de acest gen, deschisă la Atena, în anul 1837.

Prin întreaga sa creaţie plastică, Theodor Aman a reușit să concentreze în câteva decenii evoluţia artei europene, de la clasicism, plein-air-ism, trecând prin romantism şi realism, până în pragul impresionismului de la sfârşitul secolului al XIX-lea.

 

Theodor Aman și-a asumat reprezentarea grafică a simbolurilor regalității – sceptrul și coroana țării, primind această importantă sarcină, în anul 1881, în lunile premergătoare încoronării Regelui Carol I al României. Va duce cu onoare la îndeplinire sarcina primită, executând proiectul pentru coroana și sceptrul primului suveran al României, precum și pentru ordinul de decorații „Coroana României”.

 

Expoziția temporară de gravură Theodor Aman va rămâne deschisă publicului în perioada 1 decembrie 2022 – 31 ianuarie 2023, putând fi vizitată, de marți până duminică, în intervalul orar 9:00- 16:00.

 

We look forward to seeing you at the museum!

 

Manager,
Dr. Daniel COSTACHE

Buzau County Museum

Buzau County Museum is the main museum institution in Buzau County. Its foundations were laid by Basil Iorgulescu and the development of the collections led to several stages of expansion. The current headquarters is the third. From 1977 until now it is housed in the building of the former Girls' School. The building, built between 1931 and 1937, is included in the list of historical monuments, being one of the most imposing buildings in the city.

The permanent exhibitions were opened here in 1980-1981, being subsequently modified and updated in 1986, 1990, 1999-2001, 2004, 2015-2017. The newest project was implemented after the complete restoration of the building (carried out in the period 2010-2015, based on the financing of 36,906,590 lei / 8,201,464 Euros offered through the Regional Operational Program 2007-2013).

In the 1980s and 1990s, the museum's collections became substantially richer as a result of archaeological research, acquisitions, and donations. In addition to the consistent collections of history and archeology, the museum's fund has grown steadily, enriching itself with valuable goods ethnographical, artist, numismatics and in the field of mineralogy and al natural sciences.

Under the auspices of the institution, a series of books were published ("Mousaios Library"), 2 annual scientific bulletins ("Mousaios" and "Annals of the Buzău”), Catalogs and monographs, fruit of the scientific research activity carried out within the museum institution.

Buy a ticket
Learn more
Font Resize
en_GBEnglish (UK)